Onafhankelijk Gratis nummerbehoud
Alle providers Alle abonnementen

Veelgestelde vragen abonnement zonder telefoon

veelgestelde vragen abonnement zonder telefoon

Heb je een vraag? Kijk dan eerst bij onze veelgestelde vragen. Hieronder vind je per product de meestegestelde vragen over een abonnement zonder toestel.

Veelgestelde vragen abonnement zonder telefoon

Abonnement

zelf-samenstellen-mb-minuten

Stel je abonnement samen

 

Niet elke provider geeft je de mogelijkheid zelf je abonnement samen te stellen. Bij de meeste providers kan je zelf kiezen hoe groot je belbundel en databundel worden, andere providers bieden enkel abonnementen waarbij de databundel en belbundel zijn vastgesteld. Je kan zelf bepalen welk abonnement het beste bij je past.

Voor een volledig overzicht van zelf samen te stellen abonnementen verwijzen we je door graag naar onze vergelijkingspagina hier kan je zelf je abonnement samenstellen.

maandelijks-opzeggen-abonnement-zonder-telefoon

Wat zijn maandelijks opzegbare abonnementen?

 

Tele2, Simyo, Youfone en Ben bieden maandelijks opzegbare abonnementen. Deze telefoon abonnementen zijn zeer flexibel, zodra je een betere aanbieding ziet kan je met een maandelijks opzegbaar abonnement gelijk je abonnement opzeggen en overstappen.

Overstappen-abonnement-zonder-telefoon

Hoe werkt overstappen?

 

Bij het overstappen naar een abonnement zonder telefoon moet er rekening worden gehouden met de resterende contractsduur van het lopende abonnement. Consumenten kunnen bij de meeste providers twee maanden voor de einddatum van het contract aangeven dat ze willen overstappen. Zodra de looptijd van het contract is verstreken wordt het lopende abonnement automatisch maandelijks opzegbaar. Eventuele kortingen kunnen ook vervallen, overstappen is daarom vaak goedkoper.

Internet

databundels-abonnement-zonder-telefoon

Hoe werken databundels?

 

Met een abonnement zonder telefoon krijgt u maandelijks een specifiek aantal MB’s wat u mag verbruiken. Dit wordt een databundel genoemd. Bijvoorbeeld 1000 MB, zodra u dit heeft opgemaakt krijg u een melding van de provider, het kan zijn dat uw downloadsnelheid wordt vertraagd of dat u extra moet betalen voor de data buiten uw bundel.

snelheid-abonnement-zonder-telefoon

Wat is mijn internetsnelheid?

 

Internet op je mobiel maakt gebruik van het 3G of 4G netwerk. Bij alle providers behalve Hollandsnieuwe is het mogelijk om 4G internet te krijgen bij je abonnement zonder telefoon. De downloadsnelheid van 3G internet is maximaal 14,4 Mbit/s bij de meeste providers, bij Hollandsnieuwe is de 3G internetsnelheid 25 Mbit/s. 4G maakt gebruik van een nieuwe techniek, in de toekomst zal 3G niet meer gebruikt worden en zal elke telefoon 4G gebruiken. Bij 4G is de maximale snelheid 225 Mbit/s.

Overstappen abonnement zonder telefoon

Wat is het verschil tussen 3G en 4G?

 

Het grootste verschil tussen 3G en 4G is dat bij 4G de downloadsnelheid veel hoger is. Daarnaast heeft 4G een beter bereik in dunbevolkte én dichtbevolkte gebieden. In de toekomst zullen standaard functies zoals bellen over het 4G netwerk gedaan worden.

Telefoon

beltegoed-abonnement-zonder-telefoon

Hoelang is mijn beltegoed geldig?

 

Bij de meeste providers zijn de bundels van je abonnement zonder telefoon één maand geldig. Enkel bij Hollandsnieuwe en Telfort is je bundel langer geldig, respectievelijk 6 maanden (Hollandsnieuwe) en 3 maanden (Telfort).

nummerbehoud-abonnement-zonder-telefoon

Kan ik mijn nummer behouden?

 

Bij een abonnement zonder telefoon ontvang je standaard en nieuw telefoonnummer. Wil je je oude telefoonnummer behouden dan kan dit in het bestelproces worden aangegeven. Het behouden van je telefoonnummer is een gratis service die wordt aangeboden door alle providers. Nummerbehoud kan tot maximaal 14 dagen na het overstappen worden aangevraagd.

abonnement-zonder-telefoon

Kan ik mijn huidige telefoon blijven gebruiken?

 

Je kan je huidige telefoon prima hergebruiken en overstappen naar een abonnement zonder telefoon. Het is van belang dat je toestel past bij het abonnement dat je afsluit. Het heeft geen zin om een 4G abonnement af te sluiten wanneer uw toestel alleen 3G ondersteunt. Weet je niet zeker of je telefoon 4G ondersteund? Dan kan je dit navragen bij de leverancier van het toestel of de handleiding van het toestel raadplegen.

Abonnement zonder telefoon bij